Projekt „Jak poznać”
22.11.2016
17 listopada gościliśmy w naszej szkole p. Agatę Malikowską, specjalistę terapii uzależnień.
Celem wizyty byÅ‚o przeprowadzenie spotkaÅ„ z mÅ‚odzieżą, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów oraz z nauczycielami.
Spotkania odbyÅ‚y siÄ™ w ramach projektu „Jak poznać”, którego realizatorem jest „Stowarzyszenie MÅ‚ode Ostrowite”.
Celem projektu jest zwiÄ™kszenie Å›wiadomoÅ›ci na temat negatywnych skutków dziaÅ‚ania substancji psychoaktywnych, poznanie sposobów zapobiegania zagrożeniom wynikajÄ…cym z ich używania oraz procedur postÄ™powania wobec dzieci i mÅ‚odzieży w sytuacjach wynikajÄ…cych z ich zażywania.
W spotkaniach adresowanych do młodzieży uczestniczyli uczniowie klas:
1B, 1C, 1Tb, 2Ta, 2Ti, 3Ti.
Spotkania z uczniami zostaÅ‚y przeprowadzone w formie warsztatów, które zwiÄ™kszyÅ‚y Å›wiadomość mÅ‚odzieży w zakresie przyczyn uzależnieÅ„ substancjami psychoaktywnymi, zachowaÅ„ ryzykownych oraz weryfikacji faktów i mitów dotyczÄ…cych rozmów na temat trudnoÅ›ci dorastania i dojrzewania emocjonalnego.
Rodzice i opiekunowie uczniów zwiÄ™kszyli swojÄ… Å›wiadomość w aspekcie weryfikacji zachowaÅ„ ryzykownych.
ProwadzÄ…ca spotkania omówiÅ‚a również negatywne skutki dziaÅ‚ania Å›rodków psychoaktywnych oraz szkody i zagrożenia wynikajÄ…ce z ich stosowania. Rodzice i opiekunowie uczniów wzmocnili także swoje kompetencje wychowawcze w zakresie wÅ‚aÅ›ciwej komunikacji z mÅ‚odzieżą.
Podczas spotkania z nauczycielami zostaÅ‚y omówione nastÄ™pujÄ…ce tematy: Jak rozmawiać z mÅ‚odzieżą o substancjach psychoaktywnych, Zagrożenia wynikajÄ…ce ze stosowania Å›rodków psychoaktywnych przez mÅ‚odzież, Zachowania ryzykowne, Adekwatne formy dziaÅ‚aÅ„ profilaktycznych, Poradnictwo rodzinne, prawne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Cykl spotakaÅ„ przeprowadzonych przez p. AlicjÄ™ MalikowskÄ… zwiÄ™kszyÅ‚ Å›wiadomość uczestników w zakresie zachowaÅ„ ryzykownych wÅ›ród mÅ‚odzieży oraz potwierdziÅ‚, jak ważna jest wÅ‚asciwa komunikacja na linii RODZICE-UCZNIOWIE-NAUCZYCIELE.